• office@bati.md

  

  

  

  


BIROUL DE AUDIT AL TIRAJELOR SI INTERNETULUI

Informatii corecte, credibile si comparabile. Indicatori de performanta, presa scrisa si online.


  • Acasa
  • »
  • Noutati 2015
  • »
  • 2014

10/11/2014

Incepand cu luna noiembrie, piata online din Moldova beneficiaza de actualizare zilnica a datelor de trafic in Trafic.md

Trafic.md, site-ul care ofera rezultate cu privire la datele de trafic si de audienta ale publisherilor participanti la studiul SMTAI (Studiul de Masurare a Traficului si Audientei pe Internet), derulat in Moldova de BATI in parteneriat cu Gemius, se actualizeaza zilnic incepand cu luna noiembrie.

Pana acum site-ul trafic.md se actualiza saptamanal, insa pentru a veni in intampinarea nevoilor pietei de online din Republica Moldova, frecventa actualizarii datelor site-ului a crescut pentru a furniza informatii cat mai proaspete care sa permita analize cat mai exacte ale pietei. Cu interfata in limba romana si usor de folosit, site-ul trafic.md ofera date referitoare la utilizatorii site-urilor, timpul mediu petrecut de acestia pe fiecare site, afisarile de pagina, numarul de vizite, vizitatori reali si cookie-uri unice. De asemenea, trafic.md genereaza rapoarte comparative pe diverse perioade de timp pe mai multi indicatori si prezinta trendul site-urilor inscrise in studiu. Trafic.md ofera exclusiv date de trafic online, datele de audienta referitoare la profilul socio-demografic al utilizatorilor de internet, putand fi accesate prin intermediul sudiului gemiusAudience.

«Datele furnizate zilnic de trafic.md ofera informatii utile pentru toti cei interesati de mediul online, de la publisheri, agentii si advertiseri pana la presa de specialitate. Poti sa fii mereu la curent cu ce se intampla, poti sa evaluezi rapid evolutia publisherilor pe mai multe categorii si astfel poti sa iei decizii de business corecte » declara Stanislav Popov, director BATI.

06/11/2014

In data de 31 octombrie 2014, Consiliul de Administrare a aprobat primirea in cadrul BATI: DOCORIN SRL (www.mamaplus.md)

06/11/2014

46% dintre utilizatorii de internet din Republica Moldova locuiesc in Chisinau.

Studiul gemiusAudience realizat de Gemius in parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) din Republica Moldova ofera date cu privire la profilul utilizatorilor de internet, frecventa de folosire a internetului si de asemenea creeaza un clasament al celor mai populare site-uri. Conform celor mai recente date ale studiului, exista cateva diferente de folosire a internetului intre utilizatorii din Chisinau si cei din restul regiunilor.

Datele gemiusAudience arata ca in septembrie 2014, in Republica Moldova, s-au inregistrat in total 1,46 milioane de utilizatori de internet. 45.6% dintre acestia locuiesc in Municipiul Chisinau, unde se impart in procente aproape egale de femei si barbati: 22.58% femei si 23.02% barbati. 12 ore si 47 de minute este timpul mediu petrecut pe internet intr-o luna de un utilizator, iar md.mail.ru, reteaua de socializare Odnoklassniki.md si site-ul de anunturi 999.md sunt cele mai populare site-uri in randul internautilor din capitala Moldovei. In ceea ce priveste distributia pe varste, tinerii sunt cei mai activi, mai mult de 28% dintre utilizatori avand varsta cuprinsa intre 20 si 39 de ani.

Doar 18.3% dintre utilizatorii de internet ai Republicii Moldova provin din Regiunea Nord (care cuprinde Municipiul Balti, raioanele Briceni, Donduseni, Drochia, Edinet, Falesti, Floresti, Glodeni, Ocnita, Riscani, Singerei, Soroca). Aici, distributia pe sexe se face la fel ca si in Chisinau, ponderea de utilizatori de 18.3% se imparte in procente aproape egale de femei si barbati: 9.13%, respectiv 9.15%. In topul popularitatii se regasesc tot site-urile md.mail.ru, reteaua de socializare Odnoklassniki.md si site-ul de anunturi 999.md cu un reach de 64%, 61% si respectiv 22% in randul populatiei online din aceasta regiune. Timpul mediu petrecut pe internet de userii din Regiunea Nord este aproape dublu fata de cei din capitala (aproximativ 23 de ore/utilizator/luna).

La fel de mult timp petrec online si cei din regiunea centrala (Raioanele Anenii Noi, Calarasi, Criuleni, Dubasari, Hincesti, Ialoveni, Nisporeni, Orhei, Rezina, Straseni, Soldanesti, Telenesti, Ungheni), inregistrand o medie de 24 de ore per utilizator/luna. Aici intalnim 23.43% din populatia de internet a Republicii Moldova distribuita pe sexe in 12.5% femei si 11% barbati. Dat fiind faptul ca exista o concentratie mai mare de utilizatoare, topul popularitatii site-urilor se schimba putin, reteaua de socializare Odnoklassniki.md, regasindu-se aici pe primul loc cu un procent de 65% reach.



Trecand mai departe la regiunea de dezvoltare Sud (Raioanele Basarabeasca, Cahul, Cantemir, Causeni, Cimislia, Leova, Stefan Voda, Taraclia), aceasta a inregistrat in septembrie 2014 aproximativ 145.000 de utilizatori de internet, care reprezinta 9.92% din intreaga populatie online a Republicii Moldova. Utilizatorii de aici petrec cel mai mult timp pe reteaua de socializare Odnoklassniki.md (in medie 28 de ore si 33 de minute pe luna), prin urmare, nu e nici o surpriza faptul ca acest site se bucura si de cea mai mare acoperire din regiune 63,5%. Spre deosebire de regiunea centrala, aici intalnim putin mai multi utilizatori barbati (5.16%), decat femei (4.76%).

Pentru mai multe date si analize in detaliu, puteti contacta Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) (office@bati.md) sau Gemius Research (contact@gemius.ro).

18/08/2014

Barbati versus femei in Republica Moldova. Comportamente si obiceiuri de folosire a internetului.

Studiul gemiusAudience realizat de Gemius in parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) din Republica Moldova ofera date cu privire la profilul utilizatorilor de internet, frecventa de folosire a internetului si de asemenea creeaza un clasament al celor mai populare site-uri. Cele mai recente date releva obiceiuri si comportamente diferite de folosire a internetului in randul femeilor si barbatilor.

Datele gemiusAudience arata ca in luna iunie 2014 in Republica Moldova s-au inregistrat mai multi utilizatori de internet de sex feminin, decat utilizatori de sex masculin. Din cei 1,77 milioane de utilizatori, 927.199 sunt femei, acestea reprezentand 52,21% din intreaga populatie de internet. 36% dintre ele acceseaza internetul pentru folosirea retelelor sociale. Cea mai populara retea este Odnoklassniki.md, iar utilizatoarele petrec in medie peste 25 de ore pe luna pe acest site. La fel de popular este si site-ul de lifestyle feminin perfecte.md, care inregistreaza cea mai mare afinitate- 114.53 AI - 60% dintre utilizatorii site-ului fiind femei. Barbatii in schimb, folosesc internetul mai ales pentru a cauta muzica, filme si jocuri, iar 27% dintre ei pentru folosirea serviciilor de mail. Ei petrec in medie aproximativ 18 ore lunar pentru navigarea pe internet. Cele mai « masculine » site-uri sunt ria.ru, play.md si point.md, site-uri de stiri si continut video, la care peste 63% dintre vizitatori sunt barbati.

Conform studiului, utilizatoarele de internet din Republica Moldova cauta online in special informatii despre sanatate/medicina, despre cosmetice, fitness si produse de infrumusetare, retete culinare, imbracaminte si incaltaminte, in timp ce barbatii sunt interesati mai degraba de domeniul auto, electronice, sport, IT&C. Stirile, in schimb, se regasesc in topul informatiilor cautate pe internet atat de barbati cat si de femei. Daca analizam experienta in folosirea internetului, observam ca 30% dintre barbati si doar 23% dintre femei, il folosesc de mai mult de 5 ani. Cu toate acestea, conform datelor din iunie 2014, femeile sunt mai active online decat barbatii :47% dintre ele intra pe internet zilnic sau aproape zilnic in timp ce doar 43% dintre barbati fac acest lucru. De asemenea, ele petrec in medie mai mult timp pe internet : 22 de ore versus 18. Cei mai multi utilizatori au varsta cuprinsa intre 19 si 34 de ani, insa si aici observam diferente intre barbati si femei, acestea din urma inregistrand un procent mai ridicat. Un aspect foarte interesant este faptul ca 21.23% dintre femeile care participa la studiu au copii sub 15 ani, in timp ce doar 18.8% dintre barbati intra in aceasta categorie. Responsabilitatea pentru cumparaturi in gospodarie difera in randul barbatilor si femeilor: daca 28% dintre utilizatoare sunt responsabile de toate sau aproape toate cumparaturile si 18% fac cumparaturi in egala masura cu ceilalti sau raspund de o mica parte din cumparaturi, in cazul barbatilor lucrurile stau putin diferit : doar 18% se ocupa de majoritatea cumparaturilor si 21% impart responsabilitatea cu ceilalti membri ai familiei.

Un site destul de popular in randul ambelor sexe este 999.md - un site de anunturi, cu audienta preponderent masculina (57%), concentrata mai ales in Municipiul Chisinau (55%). Cu toate ca e un site vizitat mai degraba de catre barbati, timpul mediu petrecut lunar pe site este egal in randul barbatilor si femeilor (aproximativ 2,5 ore).

Pentru mai multe date si analize in detaliu, puteti contacta Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) (office@bati.md) sau Gemius Research (contact@gemius.ro).

Despre studiul gemiusAudience
Gemius realizeaza masurarea audientei online in piata din Moldova din februarie 2012. Compania a fost desemnata furnizor al masurarii audientei online oficiale ca urmare a unei decizii luate de BATI (Biroului de Audit al Tirajelor si Internetului). Studiul ales de BATI, gemiusAudience, se desfasoara continuu pe mai mult de 30 de piete din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, reprezentand principala sursa de informatii privind audienta paginilor de internet. Pentru a oferi cele mai precise si sigure date posibile, serviciul de cercetare combina masurarea centrata pe site cu chestionare afisate pe paginile de internet participante la studiu si cu rezultate ale studiilor offline independente.


07/07/2014

Asociatia BATI anunta finalizarea cu succes al auditului de tiraje pentru 14 publicatii-membre ale Asociatiei.

Auditul a vizat perioada ianuarie - decembrie 2013. Titlurile auditate de BATI sunt:

ZIARE:
Êîìñîìîëüñêàÿ Ïðàâäà
Àíòåííà
Àðãóìåíòû è Ôàêòû
Ýêîíîìè÷åñêîå Îáîçðåíèå
Ìàêëåð, Chisinau
Ïàíîðàìà
Timpul de dimineata
Ãàçåòà "ÑÏ"
Maêëåð, Balti
Unghiul

REVISTE:
Aquarelle
Business Class
Îòäûõàé!
VIP Magazin

13/06/2014

Sumarul deciziilor (hotaririlor) aprobate de catre Adunarea Generala a Membrilor BATI din 13.06.14:

Adunarea Generala a aprobat Componenta Consiliului de Administrare BATI pentru perioada: 2014 – 2016
1. Svetlana Conev – “Timpul de dimineata” SRL
2. Eugen Crecesco - „Priormedia” SRL
3. Brega Boris - „Numbers” SRL
4. Svetlana Suhanova - SC „Komsomoliskaia Pravda-Basarabia” SRL
5. Tatiana Morari - PP „Makler” SRL
6. Dorel Samoila - “Eficient Media” SRL
7. Vasile Galusca – “Interact Media” SRL
8. Ludmila Furculita – Exclusiv Media SRL

Presedinte al Consiliului de Administrare BATI - Victoria Musteata.

Adunarea Generala a aprobat Componenta Comisiei de Revizie BATI pentru perioada: 2014 – 2016
1. Margarita Smitcaia - varo Inform SRL
2. Vasile Profir - PP Revista Economica Logos – Press SRL
3. Ghenadie Braghis – ICS “Pro Digital” SRL

15/04/2014

In atentia agentiilor de publicitate si clientilor de publicitate!

Publicatia Periodica "Trud7" s-au retras din BATI si au REFUZAT sa-si auditeze (tirajele) declaratia pe propria raspundere pentru perioada anului 2013.

Amintim ca refuzul auditarii cifrelor declarate este o incalcare GRAVA a tuturor principiilor si regulamentelor BATI si prejudiciaza imaginea Asociatiei cat si imaginea colectiva a presei scrise in general.

* BATI a fost constituit cu scopul de a furniza industriei de publicitate din Moldova indicatori obiectivi si independenti asupra performatelor diverselor canale media, indicatori necesari pentru luarea deciziilor de alocare a bugetelor de reclama pe o baza profesionala.

14/03/2014

Aprom Grup, Eficient Media, Maximize si Urban Post, incepand cu 2014, membri ai Biroului de Audit al Tirajelor si Internetului.

In calitate de membri BATI, agentiile vor dispune de serviciul SMTAI – studiul de masurare a traficului si audientei pe internet, care ofera rezultate de audienta pentru site-urile din R. Moldova, rezultate despre profilele socio demografice a internautilor moldavi. Prin integrarea datelor de audienta, agentiile ofera analize media complexe ce permit evaluarea targetarii corecte si eficiente a comunicarii.

12/02/2014

In data de 11 februarie 2014, Consiliul de Administrare a aprobat primirea in cadrul BATI: LOCALS PROJECT SRL (http://locals.md/)

office@bati.md